Какой рейтинг вас больше интересует?
|
Главная /
Каталог блоговCтраница блогера bo2/Записи в блоге |
bo2
Голосов: 1 Адрес блога: http://e-muzik-s.blogspot.com/ Добавлен: 2013-02-09 22:12:48 блограйдером 1234zz |
|
Вспомним застойные времена и КАБАЧОК "13 стульев"
2013-02-15 12:30:00 (читать в оригинале)
Кабачок «13 стульев» — юмористическая передача советского телевидения, выходившая в эфир с января 1966 по октябрь 1980, действие в которой по сюжету происходило в польском ресторанчике. Идею передачи первым высказал актёр Александр Белявский, в то время участвовавший в съёмках знаменитого польского многосерийного фильма «Четыре танкиста и собака». Главным режиссёром передачи был Георгий Васильевич Зелинский. Главные роли завсегдатаев кабачка исполняли, в основном, артисты Театра сатиры. За 15 лет в эфир было выпущено 133 выпуска; съёмки были прекращены в ноябре 1980 года после обострения политической обстановки в Польше.
Забытые рецепты от а до я.
Стильные вязаные аксессуары своими руками.
Фарфор с ручной росписью.
Лепим свой имидж. Женские ошибки.
ГЕННАДИЙ ХАЗАНОВ. Чужие юбилеи.
Обновляем свой гардероб. Трикотажный снуд из старой майки.
Твой новый имидж. Весенне-летняя прическа.
В мире интересного. Сериал "Знаменитости".
Советы по приготовлению овощей.
Глаза сводящие с ума. Оригинальный и простой макияж глаз.
http://hyves.ucoz.org/publ/1-1-0-383#.URzYvvLlmHg
Лечение желудка травами.
2013-02-15 12:30:00 (читать в оригинале)Это цитата сообщения anngol Оригинальное сообщение
Нередко при заболеваниях желудочно-кишечного тракта медицинские препараты не только не приносят облегчения больному, но и способны нанести существенный вред. В этом случае на помощь приходят лекарственные растения.
Травы против боли в желудке
При выраженных болях в животе в сборы добавляются или принимаются отдельно следующие растения:
плоды аниса, фенхеля, укропа или тмина по 1 части, листья мяты перечной 2 части. 10 г сбора на 250 мл кипятка, нагревать на водяной бане 15 минут, остудить, принимать глотками в течение дня при спастических болях;
цветы тысячелистника и ромашки по 5 г. Смешать, залить 250 мл кипятка, настаивать в термосе 1 час, процедить, принимать по 1 стакану вместо чая с добавлением сахара через 1-1,5 часа после еды;
молодые соплодия ольхи серой: 50 г залить 1 л холодной воды, довести до кипения, кипятить 20 минут, остудить, процедить, принимать по 1/2-1 стакану в теплом виде 4 раза в день через 1 час после еды и при болях;
трава сушеницы болотной, зверобоя, тысячелистника по 5 г. Смешать, залить 400 мл кипятка, настаивать в термосе 4 часа, процедить, принимать в теплом виде по 1 стакану натощак и через 1 час после еды 3-4 раза в день;
цветы ромашки, листья мелиссы или мяты перечной по 10 г. Смешать, залить 1 л кипятка, настаивать в закрытой посуде в тепле 1 час, принимать по 1/2 стакана в теплом виде вместо чая 3-4 раза в день в интервалах между приемами пищи и на ночь.
корневище девясила: 30 г залить 1 л кипятка, настаивать в термосе 8 часов, процедить, принимать по полстакана 3 раза в день.
Сборы при обострении
При обострениях хронического гастрита применение отдельных растений часто бывает не слишком эффективно, а вот многокомпонентные сборы позволяют воздействовать на все проявления болезни. Лечение проводится на протяжении всего периода обострения и в течение 3-4 недель после стихания всех симптомов.
Корневище алтея, трава будры, трава донника, трава золототысячника, листья манжетки, соплодия ольхи серой, листья кипрея поровну. 6 г сбора залить 250 мл кипятка, варить на водяной бане 15 минут, настаивать в термосе 2 часа и процедить. Принимать по 1/2 стакана 3 раза в день за 20 минут до еды в теплом виде.
Корневище аира, корневище бадана, корневище дягиля, листья вахты, кора ивы белой, трава пастушьей сумки, корневище солодки, семена льна поровну. 6 г сбора залить 250 мл кипятка, варить на водяной бане 15 минут, настаивать в термосе 2 часа и процедить. Принимать по 1/2 стакана 3 раза в день за 20 минут до еды в теплом виде.
Трава вереска, трава зверобоя, корневище калгана, трава крапивы, семена льна, трава сушеницы болотной, трава полыни горькой, трава лабазника поровну. 6 г сбора залить 250 мл кипятка, варить на водяной бане 15 минут, настаивать в термосе 2 часа и процедить. Принимать по 1/2 стакана 3 раза в день за 20 минут до еды в теплом виде.
В период ремиссии
В период ремиссии хронического гастрита с повышенной или нормальной кислотностью используют фитосборы, состоящие из 4-5 растений, курсами по 4-5 недель не реже 4 раз в год. При этом каждые 2-2,5 месяца целесообразно менять состав сбора.
Цветы липы 1 часть; семена льна, корневище солодки, корневище аира, плоды аниса по 2 части. 8 г сбора залить 250 мл кипятка, нагревать на водяной бане 15 минут, процедить. Принимать по 1/4 стакана 3 раза в день за 30 минут до еды.
Листья подорожника, цветы ромашки по 2 части; плоды шиповника, трава тысячелистника, семена льна по 1 части. 8 г сбора залить 250 мл кипятка, нагревать на водяной бане 15 минут, процедить. Принимать по 1/4 стакана 3 раза в день за 30 минут до еды.
Трава вереска, трава зверобоя по 4 части; трава золототысячника 1 часть; трава тысячелистника, листья мяты перечной, листья вахты по 2 части. 8 г сбора залить 250 мл кипятка, нагревать на водяной бане 15 минут, процедить. Принимать по 1/4 стакана 3 раза в день за 30 минут до еды.
По материалам сайта http://digest.subscribe.ru/health/m...n983674676.html
Советы по приготовлению овощей.
Подарок тем, кто вяжет. Схемы ажурной вязки.
ГЕННАДИЙ ХАЗАНОВ. Чужие юбилеи.
Поваренная соль – ваш лучший помощник по дому!
Как снизить холестерин и похудеть.
Твой новый имидж. Весенне-летняя прическа.
Фарфор с ручной росписью.
Забытые рецепты от а до я.
Лепим свой имидж. Женские ошибки.
Глаза сводящие с ума. Оригинальный и простой макияж глаз.
http://hyves.ucoz.org/publ/1-1-0-383#.URzYvvLlmHg
Бабушкины рецепты. Лечим ГАЙМОРИТ.
2013-02-15 12:30:00 (читать в оригинале)Это цитата сообщения Мариша-Солнце Оригинальное сообщениеЧУДО-КАПЛИ ОТ ГАЙМОРИТА.
Очень хорошо помогают вылечить гайморит специальные капли, которые готовятся следующим образом.
Одна чайная ложка глицерина смешивается с четырьмя чайными ложками воды и добавляется 10 таблеток мумиё по 0,2 г.
Всё тщательно перемешивается. Средство необходимо капать в нос 3 раза в день. Курс лечения гайморита составляет 3 недели.
После делается перерыв на 5 дней, и курс повторяется. Так делается до полного выздоровления, хватает обычно трех месяцев.
Лечение гайморита народными средствами
1. Самый простой и доступный (а также, пожалуй, ещё и самый эффективный) метод лечения — ингаляции и тепловые компрессы.
2. Самый простой компресс, какой можно придумать — приложить на полчаса-час на область проекции гайморовых пазух мелко нарезанную чёрную редьку.
3. Облегчить дыхание можно при помощи специальных упражнений, массажа и дыхательной гимнастики. Эти упражнения совсем простые:
- Первое упражнение — глубоко, полной грудью, вдохнуть ртом, а затем начать сильно выдыхать через нос, ненадолго зажимая и отпуская при этом ноздри указательными пальцами.
- Второе упражнение ещё проще: нужно постучать пальцем по переносице в течение трёх-четырёх минут, и повторять это упражнение два-три раза в час. Эффект появляется уже к вечеру первого дня.
4. От заложенности носа можно избавиться, закапывая на ночь в нос смесь сока алоэ, каланхоэ и лука в равных пропорциях. Для этого нужно набрать полную пипетку смеси, закапать сначала в одну ноздрю, потом в другую, а потом положить на нос тёплый тканевой компресс (можно просто носовой платочек, нагретый на батарее).
5. Также неплохой эффект дают ингаляции с прополисом, мёдом и пихтовым маслом. Или, если ничего из этого под рукой нет, то можно просто подышать над горячим паром варёной картошки.
6. С мёдом можно накладывать компрессы, а также принимать его внутрь в неограниченных количествах. Детям особенно нравится жевать соты с мёдом — не только полезно, но и приятно, а кроме того, при . этом активно работают жевательные и мимические мышцы.
7.Головные боли хорошо снимаются закапыванием в нос сока цикламены: не слишком приятная, но на редкость действенная процедура. В каждую ноздрю закапывается по две капли сока, а после того, как человек прокашляется и прочихается, ещё две. Правда, применять его можно только для взрослых: растение довольно ядовито.
Фарфор с ручной росписью.
Глаза сводящие с ума. Оригинальный и простой макияж глаз.
Подарок тем, кто вяжет. Схемы ажурной вязки.
Как оформить интерьер квартиры.
По городам и странам Европы.
Обновляем свой гардероб. Трикотажный снуд из старой майки.
Вспомним застойные времена и КАБАЧОК "13 стульев"
Лепим свой имидж. Женские ошибки.
Забытые рецепты от а до я.
Лечение желудка травами.
http://hyves.ucoz.org/publ/1-1-0-383#.URzYvvLlmHg
TROUBLESHOOT US?
2013-02-09 23:34:00 (читать в оригинале)The site has been loading annoyingly slow for weeks now but I can’t seem to find the cause. I reduced the number of posts per page from 8 down to 4 and stripped off as many extraneous plugins as I could spare but it doesn’t seem to help. I’ve now taken off the exfm music player to see if that will help though I always thought that was a boon to readers.
Anyone with better web skills than me able to do some kind of diagnostic and figure out what the heck is going on? Much appreciated!
–O.W.
The site has been loading annoyingly slow for weeks now but I can’t seem to find the cause. I reduced the number of posts per page from 8 down to 4 and stripped off as many extraneous plugins as I could spare but it doesn’t seem to help. I’ve now taken off the exfm music player to see if that will help though I always thought that was a boon to readers.
Anyone with better web skills than me able to do some kind of diagnostic and figure out what the heck is going on? Much appreciated!
–O.W.
THE MANY FLIGHTS OF DONALD BYRD
2013-02-09 23:34:00 (читать в оригинале)This isn’t some grand insight but what I find remarkable about the career of the late Donald Byrd was his ability to span so many different phases of jazz. For a cat who started in the bebop era, he bridged from there into post-bop, dabbled a bit in free, became one of the giants of the soul jazz era, and then became a massive force during the heyday of fusion. The vast majority of artists – of any genre – have trouble transitioning between even micro-changes in musical styles.1 Donald Byrd stayed relevant for at least 20 years. That’s as impressive a feat as I’ve seen by any artist above or below the platinum line.
The following playlist is absolutely not meant to be comprehensive. There’s dozens of songs I could have included but opted not to, either because they seemed so obvious to replay them would be redundant or, more to the point: they weren’t my favorites. But even this modest sampling gives you the idea of the astonishing range of Byrd’s musical genius.
Donald Byrd: Low Life
From Fuego (Blue Note, 1959)
I could have started with a song far earlier in Byrd’s career but my point here is to establish his bop/post-bop certifiers with a spry, swinging tune that reminds me of Bobby Timmons best work.
Donald Byrd: Cristo Redentor
From A New Perspective (Blue Note, 1963)
Byrd + gospel choir = sublime. And cinematic, no? Couldn’t you imagine this in some spaghetti western where our hero walks atop a sand dune, the sun setting at his back? Have I been watching too many Leone films?
Also: best cover ever.
Donald Byrd: House of the Rising Sun
From Up With Donald Byrd (Verve, 1964)
The best known song off this album is probably the cover of Herbie Hancock’s “Cantaloupe Island” but thanks to US3, I can’t really bear to listen to it much. I do like this cover of “House of the Rising Sun” though. No only does it draw from the same choral backing that we heard on A New Perspective but you can begin to hear the hints of the coming soul-jazz movement. It’s the small, subtle things in the rhythm that you’ll hear even more so on…
Donald Byrd: Blackjack
From Blackjack (Blue Note, 1967)
And here we are. It’s not upside your dome funky but clearly, it’s working in that vein, especially with the hard hammer of Cedar Walton’s piano. But heck, let’s take it a step further and let the drummer get some.
Donald Byrd: Weasil
From Fancy Free (Blue Note, 1969)
The first thing that strikes you is that Duke Pearson is tickling the Rhodes on here, apparently the first time Byrd allowed an electric piano to roll in. Combine that with the more aggressive breakbeats by drummer Joe Chambers and “Weasil” belongs firmly in the soul-jazz era that’s since been enshrined through comps like Blue Break Beats and Jazz Dance Classics.
Donald Byrd: The Little Rasti
From Ethiopian Knights (Blue Note, 1972)
To me, Ethiopian Knights represents the deepest Byrd got into this era of the soul-jazz sound before moving more towards proto-disco fusion style. Nearly 18 minutes long, nothing “little” about this.
Donald Byrd: Where Are We Going?
From Black Byrd (Blue Note, 1972)
With this album, Byrd minted a smash and established himself as one of the masterminds of a sound that blended jazz, soul, funk and disco. Black Byrd was, in many ways, a total blueprint for the next five years, not just of Byrd’s career, but the direction of jazz and R&B as a whole. For me, I definitely hear some What’s Going On? elements at play but the sheer smoothness of the track also hints at what you’d hear with yacht rock by the late 1970s. It’s all right here.
By the way, I’m going to skip over Street Lady even though it was an important/successful album, yada yada. The only thing I want to say is that the title track is an interesting “throwback” to Byrd’s sound from about five years before. It’s like a retro-hard-bop tune.
Donald Byrd: Wind Parade
From Places and Spaces (Blue Note, 1975)
The Mizell brothers era of Byrd’s career is perhaps his best known to most hip-hop fans given the sheer number of samples that emerged from it. Anyone up on my site should already have “Wind Parade” in heavy rotation but this is one case where I can’t not include it in here. Any song that helps power one of the greatest remixes in hip-hop history deserves that much.
The Blackbyrds: Mysterious Vibes
From Action (Fantasy, 1977)
At some point in the early 1970s Byrd landed a production deal with Fantasy Records and from that, he assembled a group of former Howard University students and they became the Blackbyrds. By the mid 1970s, though Byrd was still recording on his own, he was arguably experiencing more success in producing other groups, especially the Blackbyrds who had a string of hits I’m sure all of you are familiar. “Rock Creek Park” remains a constant staple for any good disco set but I threw in “Mysterious Vibes” here because 1) I like the name and 2) it’s groovy.
The 3 Pieces: Shortnin’ Bread
From Vibes of Truth (Fantasy, 1975)
The 3 Pieces were a short-lived group from the D.C. area that Byrd also produced, albeit not to anywhere near the same success as the Blackbyrds. Pity since the album yielded at least two strong cuts: the jazz dance track above as well as the more mid-tempo crossover track, “Backed Up Against the Wall.”
The Blackbyrds: Wilford’s Gone
From Cornbread, Earl and Me (Fantasy, 1975)
This seems as good a place to close out: the dark, moody, melancholy groove of “Wilford’s Gone” from the soundtrack of Cornbread, Earl and Me. Yet another gem shaped by the hand of Donald Byrd.
- Case in point: the year in hip-hop in 1992. ↩
This isn’t some grand insight but what I find remarkable about the career of the late Donald Byrd was his ability to span so many different phases of jazz. For a cat who started in the bebop era, he bridged from there into post-bop, dabbled a bit in free, became one of the giants of the soul jazz era, and then became a massive force during the heyday of fusion. The vast majority of artists – of any genre – have trouble transitioning between even micro-changes in musical styles.1 Donald Byrd stayed relevant for at least 20 years. That’s as impressive a feat as I’ve seen by any artist above or below the platinum line.
The following playlist is absolutely not meant to be comprehensive. There’s dozens of songs I could have included but opted not to, either because they seemed so obvious to replay them would be redundant or, more to the point: they weren’t my favorites. But even this modest sampling gives you the idea of the astonishing range of Byrd’s musical genius.
Donald Byrd: Low Life
From Fuego (Blue Note, 1959)
I could have started with a song far earlier in Byrd’s career but my point here is to establish his bop/post-bop certifiers with a spry, swinging tune that reminds me of Bobby Timmons best work.
Donald Byrd: Cristo Redentor
From A New Perspective (Blue Note, 1963)
Byrd + gospel choir = sublime. And cinematic, no? Couldn’t you imagine this in some spaghetti western where our hero walks atop a sand dune, the sun setting at his back? Have I been watching too many Leone films?
Also: best cover ever.
Donald Byrd: House of the Rising Sun
From Up With Donald Byrd (Verve, 1964)
The best known song off this album is probably the cover of Herbie Hancock’s “Cantaloupe Island” but thanks to US3, I can’t really bear to listen to it much. I do like this cover of “House of the Rising Sun” though. No only does it draw from the same choral backing that we heard on A New Perspective but you can begin to hear the hints of the coming soul-jazz movement. It’s the small, subtle things in the rhythm that you’ll hear even more so on…
Donald Byrd: Blackjack
From Blackjack (Blue Note, 1967)
And here we are. It’s not upside your dome funky but clearly, it’s working in that vein, especially with the hard hammer of Cedar Walton’s piano. But heck, let’s take it a step further and let the drummer get some.
Donald Byrd: Weasil
From Fancy Free (Blue Note, 1969)
The first thing that strikes you is that Duke Pearson is tickling the Rhodes on here, apparently the first time Byrd allowed an electric piano to roll in. Combine that with the more aggressive breakbeats by drummer Joe Chambers and “Weasil” belongs firmly in the soul-jazz era that’s since been enshrined through comps like Blue Break Beats and Jazz Dance Classics.
Donald Byrd: The Little Rasti
From Ethiopian Knights (Blue Note, 1972)
To me, Ethiopian Knights represents the deepest Byrd got into this era of the soul-jazz sound before moving more towards proto-disco fusion style. Nearly 18 minutes long, nothing “little” about this.
Donald Byrd: Where Are We Going?
From Black Byrd (Blue Note, 1972)
With this album, Byrd minted a smash and established himself as one of the masterminds of a sound that blended jazz, soul, funk and disco. Black Byrd was, in many ways, a total blueprint for the next five years, not just of Byrd’s career, but the direction of jazz and R&B as a whole. For me, I definitely hear some What’s Going On? elements at play but the sheer smoothness of the track also hints at what you’d hear with yacht rock by the late 1970s. It’s all right here.
By the way, I’m going to skip over Street Lady even though it was an important/successful album, yada yada. The only thing I want to say is that the title track is an interesting “throwback” to Byrd’s sound from about five years before. It’s like a retro-hard-bop tune.
Donald Byrd: Wind Parade
From Places and Spaces (Blue Note, 1975)
The Mizell brothers era of Byrd’s career is perhaps his best known to most hip-hop fans given the sheer number of samples that emerged from it. Anyone up on my site should already have “Wind Parade” in heavy rotation but this is one case where I can’t not include it in here. Any song that helps power one of the greatest remixes in hip-hop history deserves that much.
The Blackbyrds: Mysterious Vibes
From Action (Fantasy, 1977)
At some point in the early 1970s Byrd landed a production deal with Fantasy Records and from that, he assembled a group of former Howard University students and they became the Blackbyrds. By the mid 1970s, though Byrd was still recording on his own, he was arguably experiencing more success in producing other groups, especially the Blackbyrds who had a string of hits I’m sure all of you are familiar. “Rock Creek Park” remains a constant staple for any good disco set but I threw in “Mysterious Vibes” here because 1) I like the name and 2) it’s groovy.
The 3 Pieces: Shortnin’ Bread
From Vibes of Truth (Fantasy, 1975)
The 3 Pieces were a short-lived group from the D.C. area that Byrd also produced, albeit not to anywhere near the same success as the Blackbyrds. Pity since the album yielded at least two strong cuts: the jazz dance track above as well as the more mid-tempo crossover track, “Backed Up Against the Wall.”
The Blackbyrds: Wilford’s Gone
From Cornbread, Earl and Me (Fantasy, 1975)
This seems as good a place to close out: the dark, moody, melancholy groove of “Wilford’s Gone” from the soundtrack of Cornbread, Earl and Me. Yet another gem shaped by the hand of Donald Byrd.
+1561 |
1596 |
fiona |
+1550 |
1597 |
Алексей Чернов |
+1529 |
1559 |
Elen_i_rebyata |
+1513 |
1584 |
Малти_Ошер |
+1512 |
1589 |
Дрочливый_Драчун |
-2 |
1264 |
Сайт визажиста Мокровой Инны блог |
-2 |
947 |
G-Traveler | Сайт заметок путешественника |
-2 |
74 |
Рыжая_Лада |
-5 |
53 |
BJohn |
-6 |
17 |
Аццкей_Сотона |
Загрузка...
взяты из открытых общедоступных источников и являются собственностью их авторов.